Miras Davaları Bu Yöntemle Daha Kısa Sürebilir

Miras kelime anlamına baktığımızda vefat eden bir kişiden tarafımıza kalan mal, gayrimenkul veya diğer haklar ya da borçlar olarak sınıflandırabiliriz. Ancak miras konusu gündeme geldiğinde vatandaşların en çok yakındığı konulardan bir tanesi de bu miras davaları neden bu kadar uzun sürer konusudur.

Miras Davalarında Prosedürler Azaltılamaz Mı?

Miras işlemlerine bakıldığında çok farklı durumlar ortaya çıkabilmektedir. Örnek vermek gerekirse bir kişi vefat ettiğinde onun kanuni olarak mirasçılarının tespiti ve sonrasında bunların davaya taraf olmaları veya bir araya gelip uzlaşmaları vb. durumlar çok sık yaşanmaktadır. Sizlere miras paylaşımında yaşanan bir noterden veraset ilamı alma sürecinden bahsetmek istiyorum. Miras meselesi gündeme geldikten sonra hemen aile fertleri mirasçılık belgesi almak için dilerse dava yolu dilerse de notere başvurması gerekir. Ancak hemen notere gittiğinizde mirasçılık belgesini alamayabilirsiniz. Zira eğer aile üyelerinden biri yani mirasa taraf olanlardan bir fert yurt dışında ise mirasçılık belgesi noter huzurunda düzenlenemez. Bu durum bile davanın başlama uzaması için yeterlidir.

Mirasçılık Belgesi İçin Dava Açmak Gerekir

Şahıslardan bir tanesinin Türkiye adresi olmadığından hemen davaya başvurulması ve dava sonucu beklenerek mirasçılık belgesinin alınması gerekir. Tabi burada davanın süresi alacağınız gün hâkimin karar vermesi vesaire gibi durumlara baktığımızda yine prosedürler önümüze bir engel olarak çıkacaktır. Sadece mirasçılık belgesi almak için bile bu kadar çaba insanları yorarken bu işin beklemesi ve mahkeme sürecini düşünmek bile birçok kişi istememektedir.

Miras Paylaşımında Arabuluculuk Sürecine Gerek Var Mı?

Miras davalarında arabuluculuk süreci yeni dönemde çok gündeme gelse de mirastan payı olanlardan bir tanesinin direkt olarak arabuluculuk vesaire süresine takılmadan dava açma hakkı vardır. Açılan davaya daha sonra diğer paydaşlarda katılabilmektedir.

Dava Sürecinde Mirasçıların Anlaşması Durumu

Dava açıldıktan sonra ülkemizde süreç tapu dairelerinden evrak beklenmesi kişilerin tezleri savunmaları mirasa dair ellerinde bulunan evrak ve dokümanların incelenmesi vs. gibi durumlar süreci bir hayli uzatmaktadır. Ancak miras davalarına bakan hakimler eğer paydaşlar mallar üzerinde uzlaşma dava sürecinde sağlarsa davayı onların belirlediği koşullarda sonuçlandırması sık rastlanan bir durumdur. Burada miras paylaşım avukatının yani davaya bakan avukatın aileyi mirasçıları toplayıp haklarını tam olarak dağıtması ve uzlaşı sonrası bu kararın hakimliğe sunulması süreci hayli kısaltacak ve kişilerde kalan mallar üzerinde tasarruf edebileceklerdir.

Davada Anlaşma Olmazsa Bilirkişi Ve Değerleme Süreçleri

Şöyle düşünelim eğer dava da mirasçılar anlaşamazlar ise bu kez davayı yürüten hâkimlik ve mahkeme araştırma sürecine girecektir. Bu kez de hem bekleme süreci hem de raporlara süreci işi yine uzatacaktır. Mirasçılar bu süreçte maldan edinim yapamayacak ve beklemek durumunda kalacaktır. Dosyanın bilirkişiye atanması bilirkişinin işi alması araştırma sürecine girmesi tek tek raporlama yapması daha sonrası rapor yazım süreci ve paydaşların mal dağıtımlarını düzenlemesi vs. gibi durumlar ülkemizde en az 6 ayı almaktadır. Bu süreçlere düşmemek için bu alanda deneyim kazanmış ve işinin ehli avukatları seçerek hızlı bir çalışma yaptırmak ve herkesi hakkına kavuşturmak en net ve hızlı yöntem olacaktır.

Miras Hakkınıza Erken Kavuşmak Avukatın Elinde

Mirasa erken kavuşmak istiyorsanız dava süreci öncesi ve sonrasını iyi analiz eden ve mallar üzerinde bilgisi ve deneyimi olan miras avukatı tercih ederek işinizi hızlı bir şekilde olabilecek en mantıklı yollarla çözüme kavuşturmak elinizde olur. Miras paylaşım davalarında süresel sorun yaşamamak için avukat tercihinizi deneyimden yana yapmanızda fayda olacaktır.