İcra Hukuku

İCRA HUKUKU

İcra hukuku kendi içinde ilamlı icra takibi, ilamsız icra takibi, çocuk teslimi, kambiyo senedine özgü takip yolu , kiralanın tahliyesi gibi takip türleri barındırmaktaır. En çok karşımıza çıkan takip yollarından ilki ilamlı icra takibi yoludur.İlam yoluyla icra takibinde elde bir mahkeme kararı ve ya İİK 38. Madde uyarınca Mahkeme huzurunda yapılan sulhlar, kabuller ve para borcu ikrarını havi re’sen tanzim edilen noter senetleri, istinaf ve temyiz kefaletnameleri ile icra dairesindeki kefaletler, ilamların icrası hakkındaki hükümlere tabidir. Bu maddedeki icra kefaletleri müteselsil kefalet hükmündedir.ilam niteliğne haiz belge ile dairesine ve başvurulur ve icra emirnin borçluya tebliğ edilmesiyle icra takibi kesinleşir.İkinci bir yol ise ilamsız icra takibir. İlamsız icra takibinin konusu para veya teminattır.Elde bir mahkeme kararı olmadan borçluya icra müdürlüğü tarafından gönderilen ödeme emri ile icra takibi başlamış olur. Borçlu tebliğden itibaren 7 gün içinde icra takibine itiraz etmez ise takip kesinleşmiş olur ve icrai işlemlere geçilebilir. İtiraz edilmesi halinde alacaklı yan tarafından itirazın iptali veya şartlar oluştuğu taktirde itirazın kaldırılması davası açılabilmektedir. Bu hususlar göz önünde tutulduğunda icra takibinin titizlikle yürütülmesi gereken bir hukuki işlem  olduğu aşikardır.

-İcra takibi hazırlanması,

-Takibin İptali Davaları,

-İcra takibinde imza,borç ve yetkiye itiraz,

-İtirazın İptali Davaları,